Concepts of Change
Hoe werkt het
Het aanbod van Concepts of Change is afgestemd op professionals, executives, organisaties, en ondernemingen.
In onze werkwijze komen verschillende disciplines en perspectieven samen: filosofisch, psychologisch, economisch, maatschappelijk en creatief. Dat maakt onze werkwijze niet alleen uniek, maar ook passend en zeer effectief. Het gaat om kennis en inzicht, waarbij we zoeken naar een balans tussen ratio, emoties, intuitie en ervaringen.
Juist doordat we verschillende perspectieven en ‘lenzen’ hanteren om je vraag en/of situatie te benaderen, ontstaan er onverwachte inzichten en mogelijkheden. Hierbij gaat het niet zozeer om toekomstdromen, maar om realiseerbare concepten die voortkomen uit je eigen inzichten, talenten, verlangens en ambities.
Ieder mens, iedere situatie en iedere vraag is anders. We bieden maatwerk, omdat we ervan overtuigd zijn dat dit tot het beste resultaat leidt. Hoewel we een eigen methode ontwikkeld hebben, die bestaat uit 3 opeenvolgende fases (hink-stap-sprong), snijden we die altijd toe op de persoon, organisatie of onderneming. In onze ogen mag een methode nooit leidend zijn, maar dient deze als rode draad door het eigen verhaal.
Afhankelijk van je specifieke vraag en situatie kun je ervoor kiezen om de 3 fases van het traject te doorlopen. Je kunt er ook voor kiezen om gericht op een aantal facetten in te zoomen en daarmee gebruik te maken van onze consultancy en guidance.
De keuze is aan jou. Waar je voorkeur ook naar uit gaat, we zullen in het (vrijblijvende) kennismakingsgesprek sowieso samen bepalen wat voor jou op dit moment het beste, waardevolste en effectiefste is. Ook als je kiest voor het traject, dan zal dit inhoudelijk op maat gesneden worden. Alleen de volgorde van de fases staat vast.
Op basis van het kennismakingsgesprek doen wij je een passend voorstel.
Ben je geïnteresseerd om eens te praten over wat we voor jou kunnen betekenen? Voel je vrij contact op te nemen.
Ieder traject bestaat uit 3 opeenvolgende fases. De hink-stap-sprong; reflectie - concept - positionering ofwel inzicht - keuze - focus.
De fases bevatten ingrediënten om te komen tot reflectie, creative concepting en positionering. Wat altijd leidt tot een concreet resultaat waarmee jij direct aan de slag kunt, voor jezelf en voor of met je product en/of organisatie of onderneming.
Deze fases kunnen niet zonder elkaar. De kwaliteit van je uiteindelijke positionering is sterk afhankelijk van de kwaliteit van het concept, dat weer afhankelijk is van de kwaliteit van de reflectie. Daarom hechten we aan alle 3 fases evenveel waarde.
Hoewel de fases volgordelijk zijn is het traject nooit volledig lineair, in iedere fase komen elementen van de andere fases aan bod.
De exacte duur, inrichting en inhoud van iedere fase verschilt per persoon en is afhankelijk van de vraag, doelstelling en voorgeschiedenis waarmee je start.
Heb je binnenkort een (virtuele) bijeenkomst voor medewerkers of klanten? Of zou je wel een keer dieper op de materie die op deze website aan de orde komt in willen gaan, de achtergronden willen horen? Wil je samen met je organisatie reflecteren op jullie situatie of product(en), en/of brainstormen over veranderconcepten die bij jullie passen en/of over jullie positionering? In al deze situaties kan Jurriënne je helpen: je kunt haar vragen voor een (online) lezing, een workshop of een training.
Iedere situatie en vraag is anders, neem daarom contact op zodat we samen kunnen kijken waar je het meest aan hebt en wat het beste past.